måndag, februari 26, 2007

Snart så...

För ett år sedan skickade jag in papper till olika instanser så hästarna skulle få sina hästpass. Den vackraste av islänningar fick sitt relativt omgående. Men den lille har inte fått något. Nyss ringde jag till Avelsföreningen Svsk Ridponny och frågade var hans pass var någonstans. Dom hittade bara en Snobben utan ägarnamn. Det står högst upp, sa jag och tittade på kopian framför mig. "Ja där står det ju", sa damen.Men nu är det så att veterinären som åldersbestämt honom inte har gjort någon namnförtydling och hon har inte heller stämlat intyget, där hon räknat hans tänder" Men kunde dom inte skickat ett litet brev och sagt att det fattades. Ska man behöva vänta ett helt jäkla år och sen behöva ringa själv och tjata.

Och som han har väntat på sitt pass. Dimma har packat väskan flera gånger och han har bara fått titta på. Men snart, ja då jäklar kan han också packa.

Ajöken för nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Älskade Djur! Kan se det framför mig. Resväska o pass. Välkomna till mig. Pussar