söndag, februari 11, 2007

Ett gammalt kort.

Det här kortet togs nittonhundrasex. Det är svårt att se vilka personerna är, men jag vet att det är Ms mormor och mormorsmor och mormorsfar. Hans mamma och moster och morbror är också med. Huset till vänster, det är där vi bor i dag! Det ser faktiskt nästan ut som det gör här på kortet med timmer och allt. Det var väl därför det var tretton grader inne i går. Liiite kallt kan det vara ibland. Huset är tillbyggt i två omgångar, åt vänster. Och det är där det är kallt. Samma matbord dom åt sin morgongröt på, äter vi våra frukostar på nu. Hundra år senare! Är inte det härligt så säg. Man riktigt känner historiens vingslag. Mats är faktiskt född på övervåningen.

Ja, det var lite historia om vårt hus. Inte så mycket kanske, men ibland känner jag att jag vill dela med mig av min lycka att kunna bo så här.

Nu ska jag titta på nyheterna.

Ajöken för nu!

1 kommentar:

Malin sa...

Och jag blir ju alltid lite rörd när jag tänker på det :)