torsdag, december 14, 2006

Ja, jag vet att det var i går...

Fast jag är dödens trött har jag varit en duktig husmor i kväll och bakat saffrans bröd. Ja, jag vet att det var lussefia i går, men man kan väl äta saffran hela julen. Eller? Gul och fin ligger den här uppjäst och fin och bara väntar på att bli bullar och kransar. Jösses vad proffsigt det låter då!


Tja, så tokigt blev det ju inte. Kransarna lite mörka kanske. Jag pratade med Malin just då. Vi ska ses i Mora i morgon. Måste införskaffa lite julklappar. Ja, jag vet att vi inte ska köpa något men bara några små. Kanske äter vi lite lunch också.



I dag har jag även gjort julsenapen. Mamma gjorde alltid den här. Stark och jättegod. Lite vörtbröd och skinka till så är julen räddad.
Jäkla regering! Nu ska dom sälja ut dom statliga bolagen. Fy för farao. Hur ska vi någonsins få ordning på allt när dom får gå tjugohundratio. Ja ja, den som lever får se.
Nej nu är det soffan för mig. Har varit nog duktig i dag.
Ajöken för nu.



4 kommentarer:

Anonym sa...

Dina bakverk ser hur proffsiga ut som helst! :)

//Nån bara

Anonym sa...

Nä, det är MIN mamma som alltid gör den där senapen juh!

Puss

Kanelbullen sa...

Anna: Äsch, så där säger du till alla som bakar. Skämt åsido, Tack! Det var snällt att du hörde av dig.

Anonym sa...

Allra Käraste såå duktig Du är. Har tänkt tanken att baka till helgen o köpt hem torkad frukt. Älskar fruktkaka. Får se hur det blir. Pussar o kramar. Ikväll har vi firat Stoff m lax o marängswiss o vin. Han blev 23 år. Puss till Dig. Love.