onsdag, november 11, 2009

Frukostgäst...

...som låg på bordet och väntade på käk när jag klev upp i morse. Tyvärr kom mats in och la Mora Tidningen på honom. Dessbättre klarade han sig och lommade iväg nerför duken. Han hittade nog lite smulor på golvet.





På eftermiddagen tog vi vår entimmes prom. Vi går en bit bortåt vägen, upp en stig och där sätter jag henne. Hon får inte gå förren jag säger till. Och ta mej tusan så sitter hon kvar! Men sen blir det springa av. Det är så skönt att gå i rask takt och få luft i lungorna. Uppåt bär det hela vägen när vi går och det gör inte det hela sämre. När vi kom hem åt vi, Mats och jag, älgpannbiff med potatis och lök och äppelkaka på det. Med vaniljsås förstås. Sämlan fick sina bitar och sen såg hon ut så här. Hon kan konsten att gotta ner sig, den hunden. Nu har jag tittat färdigt på "Bönderna" och jag vet inte riktigt vad jag tycker.
Nu bjuder jag er en god natt.

4 kommentarer:

Trullexa sa...

Hoppsan, där höll datorn på å flyga i golvet. Ryser än, tuppskinn på tårna t.o.m. Ua

Kanelbullen sa...

trullet: Moaaaaa! Haha!

Malin sa...

Det är rätt så tråkigt den här gången, bönderna alltså. Lovisa orkade inte ens se klart det.

Loviisa.es sa...

HAHAHAHAHHAHAHA FYFAN! JAG DÖR AV SKRATT!
typiskt morfar att lägga tidningen på spinden HAHAHA