onsdag, december 03, 2008

Lite tjusigt att titta på...














I morse vaknade jag och var stendöv på vänster öra. Skitläskigt. När jag pratade så hörde jag mig själv med fördröjning inne i huvudet. Alla höga ljud skar som knivar i skallen och alla som vet hur min käre make stänger en dörr förstår hur jag led. Ringde till livmedikusen för att jag skulle ha ny "medusin" och passade då på att beklaga mig. Då ville han kika på mig. Och det fick han väl. Trumhinnan var lite skev eller vad han sa och att det skulle gå över. Åka i höga backar var bra så jag funderar på att ta liften i Väsa. Nej förresten, det vågar jag inte så det får bli en tur till Klitten och sen näsdroppar. Nu börjar det värka också så jag blir säkert sjuk. Kanske dags att inta soffläge och lite kik på bönderna så småningom.


Visst är den randiga "Ryllisen" fin?

6 kommentarer:

LiNdA sa...

Tack Tack :o)
å ja den är faktiskt jättefin..

LiNdA sa...

och den där pennan ligger undanstoppad i sitt snygga fodral, gömd för klåfingriga.. haha

Backastugan sa...

Ååå nej har du fått samma skit som mej. Jag blev stendöv på vä öra i fredags o rigde sjukvårdsrådgivningen. Nässpray o smärtstillande var ordern. Hjälpte inte så i måndags fick jag kortisondroppar för svullen o blödande trummhinna.
Det värsta är att bilen inte förstår att jag inte hör. Jag vet precis hur den låter i olika fart, men nu skenar den hej vilt...
Krya på dej
Kram

Backastugan sa...

Glömde!
Jag fick ingen backträning! var det på snö? annars har jag bilbackae, ner o upp, vända, ner o o upp. Ganska brant. Finns en halvmil bort (nästgårds för er?)
Funkar det tor du?
Kram

Anonym sa...

ÅH va fina!!
Om två veckor ska jag åka upp till Storsätern & hälsa på en kompis som har över 20 olika sorters amaryllis nu till jul.
Hos mej vill dom inte blomma alls, nä inga blommande växter för den delen.

Kram
muZen

Anonym sa...

amaryllizar är verkligen vackra - min ska bli vit. hoppas du piggnar till och att örat kommer igång tills på lördag, så du kan lyssna på lars kristerz. själv ska jag till Oslo , men fick ett sms av fia idag att hon ligger i magsjuka - men det skiter jag uppriktigt sagt i för nu ska inget hindra mig - får väl bo på hotell i värsta fall -