söndag, februari 17, 2008

Lite Sämlan prat...




Här ser ni en som kommer att kunna leta efter kantareller i höst. Att det kan vara så roligt att gräva i snön. Ja, Sälman växer och blir större och större och duktigare och duktigare. I går lärde Malin henne "Vacker tass" på nolltid. Hon fattade direkt. I bland måste jag verkligen säga till mig själv att hon är bara tio veckor. Och att hon kan inte lära sig allt på en gång. Hon är ju faktiskt bara en bäbis. men hon kommer bli en trevlig hund. Det vet jag.

I morgon återgår jag till näringarna och börjar jobba igen. Ja, jag har ju jobbat förra vecka också men lite efter behag. Hon har varit på jobbet och somnat så snällt under mitt skrivbord. Mats har hittat en gammal barngrind, som vi hade i Orsa, och den blir perfekt i min dörröppning. Det blir väl lite gnäll i början men det går nog över.

Roligt att det gick så bra med Wilma i går. Nu känner hon både Wilma och salli. Snart är det Nalles tur.

Matdags!

5 kommentarer:

Camilla sa...

jag vill också ha hund.. söta!!

Kanelbullen sa...

Ysseltant: Visst är dom rara!

Anonym sa...

tusen tack! vilken söt liten lurvas du blivit mamma till!=)

Camilla sa...

tar o länkar till dig :) tycker det är på tiden. vore kul om du länkade till mig!
trevlig helg

Strumpstickan sa...

Så söööööt!