lördag, februari 23, 2008

Elva veckor i dag...

En stor katt på utsidan och en liten hund på insidan av staketet. Nalle och sämlan

Lten söt mage. Jäklar vad hon växer, den hunden.

Fast Nalle är fortfarande större än vad jag är. Men vänta bara, snart sätter jag honom på plats . Just nu är det mest han som bestämmer. Faktiskt!

Dagarna rullar på. Nu är vi inne i Vasaloppsveckan och det är sååå mycket folk överallt. I dag är det invigning i kyrkan men vi orkar inte åka ner. Vi här i vår lilla by är ju lika involverat som Mora, nästan. Eversberg ligger ju här. Nästa söndag när det riktiga loppet går ska vi åka upp dit och låta vår lilla hund se lite folk. Ska vara nyttigt sägs det. Roligt att se dom som kommer just innan dom drar repet. Många blir jättegriniga och många blir jätteglada.En del tycker nog att det är skönt att dom inte får åka vidare. Jag kan inte i min vildaste fantasi tänka mig att utsätta mig för något dylikt. Uans!

Korten blev lite små.



4 kommentarer:

Camilla sa...

jag försöker depserat att få sambon att gå med på hundköp.. "när vi skaffar hus" upprepar han som en trasig skiva.. er sämla är otroligt söt

Kanelbullen sa...

Tjöta på du så har du snart en liten hund. Sämlan blir mer och mer lik sin far. Alltså hon kommer bli skit stor tror vi. Hon har redan ben som en kalv.

Kanelbullen sa...

Pysseltant: se ovan :)

Anonym sa...

Hon får ju ingen jämthundssvans precis som Malin sa. Haha! Plock-ihop-hunden. Hahah! SÖT! :)