söndag, september 27, 2009

Vi åkte till Oslot och Nisse...




Kaffepaus med en alldeles underbar utsikt.


Nisses gåtilljobbet väg


Fina hus har dom





Och alltid hamnar man på Ikea



Jag tror att kycklingen inte var så god


Jaha, här skulle jag knäppa på ingången till Vigelandsparken, eller heter det Frogneparken, men det kom en trick ivägen.




Sötaste kossorna stod mitt i vägen




På hemvägen såg vi en hemsk bilolycka med buss och bil. Läskigt faktiskt. Helikopter och ambulanser och milslånga köer för dom som skulle till Oslo. Sånt där sitter kvar på näthinnan. Usch! Men det var jättekul att träffa Nisse och att se att hon trivs så bra. Och det var trevligt och roligt att Malina följde med sina gamla döva föräldrar. Hon är nog lite hes idag efter att ha pratat så högt hela dagen. Stackars Nisse hade ju ont i halsen innan och blev definitvt inte bättre av att skrika "Sväng vänster och då menar jag vänster" mest hela tiden. Fast ibland var det höger också. Haha! Ja, hem kom vi i alla fall vid halv tio, och i morse körde Mats ner till Götet och bokmässan. Själv, men han får sällskap hem på kvällskvisten och det är ju bra.
Själv är jag hemma och har det så bra så bra.

1 kommentar:

Vi på Åsen / Lena sa...

Mysigt med lite semester!