lördag, januari 12, 2008

Vi åt hasselbackspotatis som Linus hade gjort...

I dag har det snöat nästan hela långa dagen. Olle, Petter och Nalle, Evelin och Sprätti har varit här. Malin jobbade. Pojkarna åkte till Åsen och hämtade hö. Det var tydligen inte plogat, men jag har duktiga pojkar som tar sig fram överallt. Skönt, för det är så bra att veta att det finns mat till hjärtehästarna.
Evelin, mitt hjärta, hjälpte mig med bloggen och la in mina fina tulpaner. Jag tror fortfarande att allt ska försvinna om jag ändrar nåt så jag vågar inte riktigt pilla på den. Men jag ska väl testa jag också nån gång. Sen, kanske. Sprätti var trött och låg och läste "Bert" i soffan. Hon saknar Bärta och det gör vi allihop. Så jäkla tomt! Vi håller på att kika efter en ny liten skrutt. Får se vad det blir. Mats vill gärna ha nån Retriverblandning och det är väl jag också öppen för. Fast å andra sidan kan jag tänka mig nåt lite mindre. Vi får väl se.
Nu är det snart sängdags. Har inte vänt på dygnet som en del andra. Finns säkert nån därute som känner sig träffad. Uppe till efter tre...nej gå och lägg dig i tid onge!
Tittade på "Stjärnorna på slottet" Peter Stormare verkar vara en hyvens prick. Gillar verkligen honom sen jag såg "Fargo" för nåt år sen. Har nog sett den två, tre gånger. Och ser jag en film mer än en gång, ja då är den bra.

Nej nu är det natten!

1 kommentar:

Anonym sa...

05:05 och jag tuggar minimorötter! ;)