torsdag, januari 21, 2010

I dag...

...är jag nästan helt nässelfri. Skönt, för i går kväll höll jag på att bli tokig. Det var värst på händerna. Inte roligt alls.
I dag har vi testat spark, hunden och jag. Vi började så smått utanför på slät mark, och det gick bra ända till hon såg ekorren på husväggen som satt och tjattra och stampa med sina små fötter. Då...höll jag på att bli en vinterblomma i rabatten. Jäsiken vad hon drog iväg. Men skam den som ger sig. På med en sele och sen fick det bära eller brista. Det bar ner på vägen och norrut och se...det gick jättebra. Ja, inte när hon skulle stanna och kisslukta, för då tvärnitade hon, men hon lärde sig snart att lulla på. Hej o hå vad det gick. Hon travade så fint framför mig och kom så småningom på att det var skitkul att galoppa. Men då fick jag hålla in henne lite annars hade jag dråsat i backen. Vi var ute i en timme och nu är hon slut. Sover som en gris i soffan.
Ja, det är vad jag gjort i dag på ett ungefär.
Snart Rickard!

Inga kommentarer: