måndag, juni 29, 2009

Titta...




...vad jag hittade i stora härbret. Där har det legat sen vi flyttade från Orsa och där låg det säkert också nerpackat sen vi flyttade dit. Så nu får det gå på loppis. Vad tror ni..?20 spänn per del oavsett storlek eller 900 für alles. 79 delar. Kommer det att funka?

söndag, juni 28, 2009

Och vad är det här...


...Någon?




Ester och flickorna kom upp i dag. Dom kom på morgonkvisten när det inte var så varmt. När vi åt middag så slocknade två trötta tjejer så här.
Jag trivs som fisken i värmen. Bränner bort min psoriasis. Skitbra! I morgon ska jag lyssna klart på Stieg Larsson och sen till bibblan och låna dom andra två.
Nu ska jag göra popcorn. Gott i hettan.

lördag, juni 27, 2009

Vi åkte till Boda...

...med sekreteraren och han som översätter. Är det bara jag som tycker att vindkraftverken är fina. Så himla mäktiga! Klicka så ser ni dom bättre.


I Boda bor "kusinen från landet" och dom hade välldans fin blommor där.


Jättevallmon tänkte Sekreteraren och jag nästan gräva upp och ta med oss. Fast bara nästan.



Mats har ju dragit iväg på sin lilla fjälltur i dag. Härjehågna! Då fick jag gå ut med Sämlan på hennes morgontur. OBS hon har namnsdag i dag! Jag lämnade köksfönstret öppet. Olle kom när vi var borta och vad hoppade ut från bänken i köket. Ja, mycket riktigt...ekorren. Haha, undrar om vi får salmonellen nu. Ska nog ta och skura av bänken, man vet ju aldrig.

fredag, juni 26, 2009

Min pappa sa alltid att vi...



...är släkt med Danska Kungahuset. Kan det vara därför jag är så himla glad i allt danskt. Gasolin...så jäkla bra alltså.

torsdag, juni 25, 2009

Ja det ska jag...

1. Ta ut Dimmsen och sätta på henne hennes kläder.

2. Lägga mig i solstolen.

3. Läsa P.D. James, Den sista patienten.

4, Bli kvar i stolen mest hela dagen. Undantag blir då jag stoppar nåt i mathålet.


Hej så länge!

tisdag, juni 23, 2009

Så härligt i dag...




I dag har vi bara slappat. Jag har legat i en stol och läst Håkan Nessers "Berättelse om Herr Roos" och Sämlan har legat som en padda bredvid. När jag åt lite melon och ost, ja då ville hon också ha. Camembert gillade hon mest. Tokhund. Boken kan jag rekomendera. Skitbra! Han är bäst när han inte skriver om han Van Veeteren. Barbarotti är mycket bättre
Nu ska jag snart sjunga upp mig.

måndag, juni 22, 2009

Det gick så bra, så bra...




Även Ester gillar att sitta och sova i fönstret!

Snart kommer...

...Ester!
Fortsättning följer :)

söndag, juni 21, 2009

Titta...!


Solen över Trängsletdammen. Det var alltså där den har gömt sig hela tiden.

lördag, juni 20, 2009

Dagen i går...








En kväll i mycket trevligt sällskap. Härligt med så mycket fin musik och roligt att få skratta gott. Tiden bara flög i väg. Kvällen övergick i natt innan vi drog oss hemåt. Tack!!! Nästa år gör vi om det.

fredag, juni 19, 2009

torsdag, juni 18, 2009

Och här hemma...

...gnäller vi på midsommarvädret och att vi inte får tag på jordgubbar. Så olika det kan vara. Midsommar eller inte, jag fortsätter att upplysa er om världens jävligheter.

Sååå söööt...

Lilla, lilla Ester.


Kissdags. Hon är så duktig och sätter sig när Lovisa går ut med henne.

Ja, vi åkte till Orsa. Pussade på Ester och tog vår egen bil och åkte hem. Sprang in på Domus och handlade lite av varje av Patrik och åkte hem. Väl hemma kom jag på att nyckeln till huset låg kvar i Malins bil. Haha, det var bara att ringa till Malin. Hon drog från Orsa och vi fortsatte vår rundresa. Kanonvägen igen alltså! Vi möttes på halva vägen. Phu!. Nu har vi ätit varsin varmkorv. Gött! I morgon blir det Kettisgardn. Trevligt! Det blir lite att grilla plus en potatissallad på färskpotatis. Och så lite jordgubbar förstås.

Alldeles snart...

...ska vi åka och hämta hem vår bil från Orsa. Och då får vi träffa lilla Ester. Sippiiiii!!!

onsdag, juni 17, 2009

I dag har jag...

...haft hjälp i stallet. Först av imse vimse


Sen av Salli, som kollade att jag mockade ordentligt.



Och av Sämlan som såg till att det var riktigt hö.



På sjukgympan gick det bra. Alla muskler i höfterna var ihopknutna. Hmmm, kan det bero på att jag stått i åtta somrar. Jaa, det kan det. Hon masserade så jag trodde jag skulle kicka henne. Ajajajaj! Ska tillbaka nästa onsdag.

I morgon ska vi få träffa lilla Ester en liten kvart eller så när vi hämtar vår bil och ger tillbaka Malins. Ja, eller Olles, hur det nu är.


Nu har Malin...

...och flickorna hämtat bilen och i morgon bär det av till Timrå för hundhämtning. Undrar så vad Sämlan kommer att säga. Men i går träffade hon jättemånga hundar varav två var pytte valpar så det ska nog gå bra. Och som dom lekte. Alla hundar sprang som nyss utsläppta kossor. Hoppade och hade så roligt med varandra. I augusti ska vi träffas igen.
I dag ska jag till sjukgympan och få lite hjälp med mina dumma höfter.

Det var detför nu!

tisdag, juni 16, 2009

I dag är det...

...sol!!! Blåsigt som sjutton och kallt men ändå! Dimma gick ut och Mats klipper gräset. Hurra!

måndag, juni 15, 2009

Till Lovisa...

Lova att använda duschen när du ska tvätta ren Ester. Gör inte så här, även om det verkar bekvämt och bra.

Självklart...

...skriver vi under DET HÄR!

Vadå slöseri med resurser...

Och vad farao menar han med det här...? Nä, stölleprov skulle KrösaMaja sagt. För att inte tala om vad vår Astrid skulle kunna hävt ur sig! Så många spm läst upp sig på komvux och sen kunnat gå vidare i livet. Nä, usch och fy på dom!